Seniorzy: jak zachować sprawność intelektualną na emeryturze?

Opieka Nowe Warpno

Seniorzy: jak zachować sprawność intelektualną na emeryturze?

Choć z wiekiem mózg się starzeje, nie nazywa to nic, iż nie ważna tegoż mechanizmu spowolnić. Jednak z lat mówią, że leczy jako mięsień. Jeśli a będziemy uczyć własne mózgi, z ogromnym prawdopodobieństwem starość będzie gwoli nas łaskawsza.

Opieka Gryfice

Mózg dojrzewa dłużej, niż myślisz

Według odkryć naukowców mózg nic nie osiąga dojrzałości, gdy wpadamy w dorosłość. Że zatem w wieku 50 lat jest u progu swoich dane! A na dowód jego cechę odpowiedzialna za sposób określania się działa najlepiej dopiero ok. 67 roku bycia.

Cholesterol OFF

Cholesterol OFF

Jasne, z wiekiem bardzo się nam ćwiczyć i opinia płata figle. Jednak ogólnie prawda wygląda tak, że mózg starzeje się później niż nowe „strony” polskiego organizmu. I my możemy o niego pytać, aby uniknąć oznakom demencji lub choćby ją ograniczyć.

Zobacz również pożyczka filarum

To aktorzy, naukowcy i profesorowie, aktywni zawodowo chociażby w wieku emerytalnym, zwykle zajmują się sprawniejszym umysłem niż ogół społeczeństwa. Toż nie przypadek. Zawieranie się, mienie różnych pracy to najwłaściwsze szkolenia dla mózgu. Ale odnajdzie się ich dobrze dużo.
Poznaj zadania i dietę dla mózgu

Niemal niebezpieczne dla umysłu są rutyna, powtarzalność, bezczynność. Nie wykorzystuje się długiego oglądania telewizji, to więcej rozleniwia nasze mózgi. Ten istotny organ trzeba stymulować, grając np. w Sudoku, rozwiązując rebusy, pisząc i pamiętając wiersze. To zatem tak niezłym pomysłem prezentuje się nauka języków obcych czy zapisanie się na uniwersytet trzeciego wieku. Choć naukę bierze się teraz nie tak chętnie jak kiedyś, powinien toż brać nie jako cel tenże w sobie, tylko jako wyglądanie czegoś dobrego dla własnego umysłu.

Ważne również, by zagwarantować sobie dawkę ruchu, bo – jak prowadzą – w całym ciele zdrowy duch. Aktywność fizyczna dotlenia mózg, oraz ten wydaje że aż 20% kierowanego do systemu tlenu! Dlatego spacery, nordic walking czy golf ujawniają się dobre dla starszych.

Warto też zadbać o relaks. Sen sprawia, że mózg wypoczywa, dzięki czemu lepiej później funkcjonuje. Na ciekawszą formę snu powoduje nie tylko ruch, lecz również ogólny spokój ducha. Może to warto rozważyć techniki relaksacyjne lub ziółka przed zaśnięciem?

Nie bez znaczenia okazuje się również dieta. Za najodpowiedniejszą dla zdrowia uchodzi śródziemnomorska, czyli wielka w warzywa i owoce. Mózg kocha zdrowe, złożone węglowodany – czyli kasze i pełnoziarniste pieczywo. Lubi proteiny a efektywne tłuszcze – zatem nie tłuszcze trans, w jakie obfitują frytki, chipsy, a nawet margaryna! Z witamin i minerałów zaleca się dietę bogatą w witaminy z części B, a ponadto przeciwutleniacze takie jak A, C, E oraz żelazo. Nie wolno zapomnieć o kwasach omega-3, które znajdziemy m.in. w rybach dodatkowo w niektórych olejach, oliwie i siemieniu lnianym. Przy okazji siemię dobrze funkcjonuje na perystaltykę jelit. Do diety warto jeszcze włączyć orzechy.

Co ważne, ta dieta jest dokładna – toż po prostu samo zdrowie dla każdego w wszelkim wieku. Im szybciej otworzymy się racjonalnie odżywiać, tym dobro dla własnego organizmu, w tym ponad środku.
Na co warto postawić, by być dobry umysł?

Jeżeli planujesz się cieszyć dobrym zdrowiem, nie tylko fizycznym, pamiętaj o swój mózg, zanim dotrzesz na emeryturę. W Twoim działaniu nie powinno zabraknąć sportu, ćwiczeń psychicznych i właśnie zbilansowanej diety. Wszak lepiej zapobiegać, niż leczyć, prawda?
Prosenior
Artykuł został zorganizowany przez Seniorzy oferującą pracę jako opiekunka, opiekun osób starszych w Niemczech.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *